Bilete de tratament

 

PRECIZĂRI

REFERITOARE LA PLATA DREPTURILOR DE PENSIE ÎN LUNA  DECEMBRIE 2017

Având în vedere apropiatele Sărbători de iarnă și din dorința de a veni în sprijinul beneficiarilor sistemului public de pensii, Casa Națională de Pensii Publice și C.N. Poșta Română S.A. și-au manifestat disponibilitatea de a achita drepturile bănești în avans, după cum urmează:

  • drepturile de pensie din sistemul public precum și alte drepturi prevăzute de legi cu caracter special se vor achita la domiciliul beneficiarilor în perioada 12 – 22 decembrie.
  • drepturile restante de pensii precum și alte drepturi prevăzute de legi cu caracter special se vor achita în întervalul 19 – 22 decembrie.
  • drepturile veteranilor de război se vor achita în perioada 12 – 22 decembrie la domiciliul acestora.
  • În cazul tuturor beneficiarilor care au fost avizați la domiciliu (persoane care nu au fost găsite acasă) plata se face până la data de 28 decembrie, la ghișeele poștale.

Referitor la drepturile achitate prin intermediul băncilor cu care Casa Naţională de Pensii Publice are încheiate convenţii, acestea vor fi încasate de la aceeaşi dată, respectiv 14 decembrie.

 

 

CASA JUDEŢEANĂ DE PENSII  DOLJ

Telefon :0251/406300,Fax:0251/406338   email:pensii.dolj@cnpp.ro                                                                                                                Nesecret                                                                                                               

Precizări – referitoare la informațiile eronate care au fost introduse în spațiul public  in reportajul difuzat in data de 18.11.2017 de catre DIGI24

          Intrucat in reportajul difuzat in data de 18 noiembrie 2017, ora 09, in cadrul emisiunii “Jurnal”, precum si in articolul cu titlul “ Mii de pensionari din Dolj au de dat bani statului “ s-au strecurat anumite inadvertente de natura sa induca o anumita stare de panica si neincredere in randul beneficiarilor sistemului public de pensii facem urmatoarele precizari:

1.       In ultimii trei ani, la care faceti referire, au fost stabilite debite in sarcina unui numar de 250 de pensionari, dintr-un numar total de 178189 de pensionari din judetul Dolj aflati in plata. In consecinta, nu se poate vorbi despre “mii de pensionari” care au de restituit sume incasate necuvenit. Dintre acestea:

70% din debite au drept cauza cumulul nelegal al pensiei cu venituri din activitati profesionale (informatii mentionate pe deciziile de pensie dar ignorate de beneficiar);

30%  din debite au drept cauza: neprezentarea adeverintelor de scoala (in cazul pensiilor de urmas), plata indemnizaţiei pentru însoţitor chiar si in situate in care beneficiarul era internat într-o instituţie de asistenţă socială sau într-o unitate medicală specializată (caz in care trebuia anuntata casa de pensii pentru suspendarea platii acestei indemnizatii), culpa debitorului, materializată în folosirea de către acesta a unor documente eliberate cu nerespectarea legii, declararea de către acesta a unor date neconforme realităţii care au avut drept urmare stabilirea eronată a pensiei, hotarari ale instantelor ramase definitiva: Curtea de Apel Craiova , Tribunal Dolj prin care drepturile de pensie ale celor in cauza s-au diminuat

2.      In ceea ce priveste dosarele reevaluate, va aducem la cunostinta ca de la inceputul anului 2017 si pana in prezent, un numar de 9.011 de pensionari au depus cereri de recalculare a pensiei la Casa de Pensii Dolj, din care:

Un numar de 3000 de pensionari au avut emise decizii cu recalcularea pensiilor :

prin adaugarea stagiilor de cotizare nevalorificate la stabilirea acesteia;

prin valorificarea stagiilor de cotizare realizate după pensionare;

prin valorificarea de documente suplimentare (care nu există la dosarul de pensie), dar care influentează cuantumul drepturilor de pensie – adeverinte sporuri, grupe de munca, adeverinta facultate;

Un numar de 6011 de pensionari au avut emise decizii de la inceputul anului 2017 de trecere la limita de varsta din pensie anticipate/anticipata partiala si pensie de invaliditate.

Toate dosarele au fost reverificate, operate si introduse in sistemul informatic de catre functionarii publici care, cu eforturi sustinute, au emis  deciziile de pensie in termen de 30 de zile de la data depunerii cereririlor de pensii (respectiv pentru 90% din cazuri s-a realizat  un termen de solutionare mai mic decat termenul legal, de 45 de zile).

Toate aceste cereri, in urma prelucrarii si emiterii deciziilor de pensii au fost generatoare de venituri pentru pensionari, nicidecum de debite.

Directia de Stabiliri si Plati Pensii, de la inceputul anului pana in prezent, a solutionat un numar total de 73.454 de solicitari  din care:

5443 cereri de inscrieri noi la pensie;

9011 cereri de recalculare a pensiilor;

59000 cereri ajutoare de deces, reordonatari, popriri executori judecatoresti, modificare modalitate plata, transferuri alte judete, pensii comunitare,scutirea de plata a abonamentelor telefonice Telekom , scutirea de la plata a  abonamentelor  RAT, schimbari adresa de domiciliu.

Aceste decizii au fost emise intr-un sistem informatic intregrat stabil, care este actualizat cu legislatia in vigoare si verificat in permanenta,

Avand in vedere interesul nostru comun in a furniza informatii cat mai coerente, cu un grad ridicat de profesionalism, pe baza interepretarii corecte a legislatiei in domeniu, va asiguram de intreaga noastra disponibilitate si pe viitor.

                                                                                                                                                    Serviciul Comunicare si Relatii Publice

 



Serii bilete de tratament pentru anul 2017